søndag 5. august 2007

Om å ha en dårlig dag.

Innimellom har jeg dårlige dager.
Dager hvor jeg ikke orker noen ting. Dager hvor jeg griner fordi jeg mister sleiva i gulvet når jeg skal lage middag.
I kveld har vært en sånn kveld. Jeg ligger på sofaen og griner, og har ingenting å grine for...

Jeg har vært på hyttetur med to vennepar, jentene der har jeg kjent siden jeg ble født. Barna var med, så det var en helg full av kos og skrubbsår, og en helg sammen med gode (og gamle) venner. Det er jo bra. Jeg skal ikke være deppa nå.

Barna har reist med besteforeldrene sine til Danmark. De skal kjøre båt og de skal til Legoland og Løveparken. De kommer til å ha det kjempegøy. De kjørte av gårde med store smil. Jeg har ikke noe ansvar for andre enn meg selv i kveld. Jeg kan være egoist. Jeg skal ikke være deppa nå.

Det er fotballkamp på tv. Vålerenga - Brann. På en kveld som dette burde jeg vært på Ullevål. Vært der og ropt ut frustrasjon og sinne, eller jubel og glede. Ingenting er som en kveld på Ullevål. Der tror jeg ikke jeg ville klart å være deppa.

På dager eller kvelder som dette er jeg irrasjonell. Jeg vet det selv. Jeg vet at hvis jeg sover, så våkner jeg med energi, pågangsmot og helt andre tanker i hodet i morgen. Likevel er jeg deppa nå.

Jeg tror jeg går og spiser is. Det gjør de alltid på TV. "Let's go have some ice cream. In the kitchen."

2 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Jeg har også merket meg det med iskremen. Ofte er det Rocky Road som gjør susen, visstnok.
Ellers pleier de også å komme seg over kneikene med frozen yoghurt. :o)
Selv sverger jeg til uforsvarlige mengder sjokolade. ;o)
Håper det hjelper litt med isen da!
*sende en god tanke til den isspisende damen på kjøkkenet*

2barnsMamman sa...

Takk :)
Vettu hva! Jeg glemte isen. Er utrolig distré, og glemmer ting hele tiden. Men kommentaren din fikk meg på de rette tankene igjen. Og nå er isen hentet (må huske å spise den også!).

Humøret er mye bedre også. Skjønner ikke at det går an å være så nede, når man egentlig har et supert liv.