lørdag 6. oktober 2007

Minstemor

Jeg har en datter på fire år som gråter og hyler en del. Jeg har ikke tålmodighet til syting, men når noen er lei seg eller har vondt, så skal de selvfølgelig få gråte.

For en stund tilbake grein Minstemor igjen, og en litt lei mor spurte med dårlig skjult irritasjon: "Hvorfor griner du nå, da?"

"Jeg gråter fordi hjertet gråter!", svarte hun med store våte øyne mens tårene fortsatt trillet.

Mer skal det ikke til før mor smelter fullstendig og får en liten tåre i øyekroken selv.

3 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Lett gjenkjennelig dette, ja.
Jeg takler fint både hjerteskjærende gråt og raseriutbrudd med knusende ro, men når det er langvarig og intens sutring -tilsynelatende uten grunn-, må jeg telle til ti både en og to ganger.
Utrolig nydelig sagt av minstemor da. :o)

2barnsMamman sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
2barnsMamman sa...

(Prøver igjen):
I kveld har det vært "jeg-er-trøtt-og-vil-ha-mammas-fulle
-og-hele-oppmerksomhet-absolutt-hele
-tiden-syting"

Så da er det godt å lese dette innlegget og huske på at hun også er veldig søt ;)