søndag 16. desember 2007

Observert på flyplassen

Det er om å gjøre å komme først ombord i flyet.

Jeg vet at dette ikke er noe nytt, jeg har sett det lenge, men det fasinerer meg fortsatt. Sist jeg var ute og fløy var det ekstremt.

Jeg var på Torp. Første runde var da de sa at vi nå kunne gå til gaten. Vi måtte gjennom passkontrollen, og etter dette var det en liten sluse hvor vi måtte vise boardingkort. Folk DYTTET i køen. De i alderen +/- 50 var verst.

Runde to var inne i området rundt gaten. Det stod ikke noe fly der. Likevel samlet de fleste seg (stående) rundt døra inn til gangen som ledet til flyet. Vi som valgte å sitte hadde mange seter å velge mellom.

Runde tre: flyet ankommer og vi kan gå ombord. Folk presser seg tettere sammen og de få som satt reiser seg. Man kan jo for guds skyld ikke komme bakerst i køen.

Runde fire: Folk LØPER (det er ikke kødd). De løper for å komme inn den bakerste inngangen på flyet og få plasser litt før de som står rolig i kø.

Runde fem: flyet har landet, og vi skal av (alle kommer av til slutt, forresten): de som sitter i midten og ved vinduet reiser seg og heller nesten mot å klatre over hun som sitter ved midtgangen og ikke stresser for å komme blant de første ut av flyet.

Merkelig at det ikke er flere hjerteinfarkt...

Ingen kommentarer: